Jdi na obsah Jdi na menu
 


TIKI 36

3. 1. 2010

TIKI 36

Je konstruován jako houževnatý rychlý katamarán na křižování mimo pobřeží. Přežít špatné počasí bylo hlavním cílem při plánování TIKI 36, Obrazekcož je doloženo na několika specielních věcech, zvláště flexibilní paluba cudy/cabin - 3 možnosti snižování. Těžiště plováků  bez flexibilní kabiny je vyjádřená jako délka trupu/volný bok poměrem 7,7 : 1, tento poměr je podobný tradičním malým plachetnicím. Tradiční nižší windage dává nejlepší šanci při přiblížení pobřeží v závětří. Před bouří je často třeba na volném moři spustit vodní kotvu na snížení rychlosti a TIKI 36 bude proto lépe ovladatelný a bude možno zakotvit s menšími obtížemi. Toto zkombinováno s dobrým výtlakem přídě a úzkou zádí, která není přebytečně nadlehčována, jsou důležité konstrukční faktory předcházející převržení lodě v těžké či lehké bouři.

Doufejme, že ne všechny plavby budou probíhat za špatných podmínek, za podmínek dobrých umožňuje flexibilní paluba místo navíc pro posádku. Ještě hlubší výhodou je za dobrého počasí možnost snížení flexibilní kabiny, která poskytne další místo na palubě.Obrazek

Konstrukce na bázi překližka/epoxi/sklotextil - laminační technologií umožňuje lepší výbavy lodě s menším tlakem na strukturu plováku a nižší moment převržení, která je dána jeho aerodynamickou schopností. Loď by se měla plavit průměrnou rychlostí 11 uzlů s max. rychlostí 16 – 17 uzlů, ačkoliv tato max. rychlost může být nepohodlná. V závislosti na komplexnosti stavby lodě, je dostupná pouze jako profesionálně postavená loď Wharram Built Ltd v UK a Germany.

Wharram Bult Ltd

Greenbank Road

Devoran, Truro

Cornwall TR3 6PJ, UK

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář